פניני המבנה ותצוגות קבע

חדר קרמיקה ארמנית

בשנת 1925 ציפה דוד אוהניסיאן את קירות החדר  באריחי קרמיקה ארמנית. האריחים צוירו ביד ללא דמויות כמחווה לאיסלם ומכילים מוטיבים מפסיפסים קדומים ונושאים סמליים אחרים, המראה הכללי הוא של קליגרפיה ערבית המביעה את אינסופיותו של האל.
הסבר מפורט ניתן במסגרת הסיור המודרך בבית – ירושלים שלא הכרתם

חדר ארמני בבית אות המוצר

תצוגת "ברכת כהנים"

בחפירות כתף הינם שבין הבית לכנסיה הסקוטית נמצאה מערת קבורה ובה מגילת כסף עתיקה  עליה חרוט בכתב עברי קדום "יברכך ה' וישמרך"…
ברכת כהנים מלפני 2,700 שנה.
בתצוגה נמצא העתק המגילה, העתקי ממצאים נוספים שנמצאו וסיפורו של הכתב העברי הקדום.
הסבר מפורט ניתן במסגרת הסיור המודרך בבית – ירושלים שלא הכרתם

תצוגת ברכת כהנים

בית החולים סנט ג'ון

במקום פעל בית חולים לחולי עיניים – מסדר סט. ג'ון האנגלי. הבניין שימש כמרפאות חוץ של בית החולים עד שנת 1947 וטיפל בכ-20,000 חולים עד להפסקת פעילותו. מסדר סט. ג'ון שייך למסדר הצלבני – ההוספיטלרים שטיפלו בכל בני הדתות השונות ללא כוונה מיסיונרית ולכן היה בית החולים הנוצרי היחידי בירושלים שיהודים הסכימו להתאשפז בו. הבניין נבנה ע"י האדריכל קליפורד הולידיי בשנת 1925 בסגנון רומנטי אקלקטי המשלב אלמנטים אדריכליים מהמזרח ומהמערב. הסבר מפורט ניתן במסגרת הסיור המודרך בבית – ירושלים שלא הכרתם
בית החולים סנט ג'ון

סמלי אצולה

סמלי האצולה בחצר הפנימית מספרים את סיפור משפחות האצולה חברי מסדר סט. ג'ון שתרמו לבניית בית החולים. העכביש הוא סמל של ברוס מלך סקוטלנד שנלחם בבריטים ללא הרף כעכביש הטווה את קוריו כל יום מחדש, השושן הצחור הוא הסמל של מלכי צרפת.
הסבר מפורט ניתן במסגרת הסיור המודרך בבית – ירושלים שלא הכרתם

סמלי אצולה

פתח המנהרה

בכניסה נמצא פתח של מנהרה ששימשה להובלת חולים מהבניין שפעל כמרפאה אל בית החולים בבניין ממול. המנהרה שימשה גם לאחסון תרופות ובמלחמת העצמאות מולאה בחומר נפץ למקרה שחיילים ירדנים יגיעו עד לכאן.
הסבר מפורט ניתן במסגרת הסיור המודרך בבית – ירושלים שלא הכרתם

כניסה למנהרה